Doa & Wirid Sepanjang Masa

Doa
"Rabbi habli min ladunka dzurriyatan thayyibatan innaka saamiud duaa"

Maksudnya: "Ya Tuhanku, kurniakan kepadaku dari sisi-Mu, zuriat yang baik (sempurna tidak cacat), sesungguhnya Engkau sentiasa mendengar permohonan hamba-Mu"

(Surah Ali' Imran 3: 38)


Wirid
" Ya Khaliku Ya Bariu' Ya Musawwir"
Maksudnya: "Wahai Yang Maha Menjadikan, Yang Maha Mencipta, Yang Maha Membentuk"


(Asmaul Husna)

Madame Tussauds

Bersiaran kembali!! hehe. ok, sambung lagi cerita kita di The Peak Tower. Sampai je kat atas tu, tempat pertama yg wajib korang kena lalu..kalau x lalu aku tak nampak plak jalan lain.haha. Iaitu souvenior shop!! Ok, kawasan ni namanya Peak Market.Macam2 yg korang boleh beli esp keychain, fridge magnet, t-shirt, bangles, bla bla bla bla bla and so on.heh. Harga?? Kalau nk beli fridge magnet and keychain, aku recommend belilah disini ye sbb banyak sgt pilihan dan harga pun sama je mcm kat Mongkok night market nun. Kitaorg mmg borong habis fm kt sini.11 pcs HKD100!! T-shirt pulak, yg cap ayam biasa2 tu aku cadangkan beli di night market. Tapi cap2 ayam tukan kalau pakai tido mmg besttttt..haha.Kalau nk beli yg T-shirt ada quality, beli disini!!





Selesai menabur duit di Peak Market, kami terus naik ke tingkat atas dan masuk Madame Tussauds. Utk pengetahuan korang, Madame Tussauds antara main attractions di HK yg mana korg boleh bergambar sakan dgn selebriti, ahli sukan, dan tokoh terkenal seluruh dunia!! Tapi patung lilin je la mak jemah yer...hehe. Ada sesetengah patung tu mmg mcm betul2 hidup. Seram pun ada aku tgk kot..haha;p 
Jom lyn gambar dulu..ni aku main select je padahal byk kottttt gmbr kami di sini pdhl bukan sume kenal pun.hahaha;p
Masuk2 je jumpa gambar Obama
Aku snap sbb comel jee orgnyaa..haha.




Hi Jackie!!
Sedap menyandar kak?
Motifff sgt laki aku nikannn
Michelle Yeoh yo!! Ape de hal aku selak kain dia..hehe
Ni lah Madame Tussauds. Org pertama yg mereka patung lilin.
Lady D!!!
Suasana di dlm Madame Tussauds
Ye ye o je laki aku sorang ni..
Hitler pun nak join jadi patung..hikhik
Lesli Cheung. Kak D's favourite!haha
Elbert Einstein
X kenal plak aku sapa dia ni
Ni pun x ingat nama..tapi mat kungfu la..
Sorry..David Becham youuuuu!
Aliiiii
See you MJ!!
 Ok, penat? Sambung lgi nanti! daaaaa..

Total Damage:
HKD 200 (Kechain & Fridge Magnet)

3 comments:

Diana Ishak said...

wahhhhh...tang leslie tu mmg eksyen sangatttttt.

tetiba nak pegi lagi.

p/s : yg gemuk pendek baju merah awak peluk tu nama dia Eric Tsang.

EFFAFARHANA said...

aha.. yang baju kuning tue bukan jet li ke??hehe...best2... akan di masukan dalam list nanti utk vacation!!! ^_^

Inimeeya said...

@green apple: haha.pertama kali jumpa leslie terus ingt kak d tahuuu!;p
ooo eric tsang.tak tahu deh..sy mmg cetek akal sikit nama2 pelakon cina.heeeee..

@effa farhana: haaaaaaaaaaaaaaaaa...jet li!betul2..;p Sila2..byk tmpt best boleh visit kt HK..mknn halal pun xsusah nk dpt which is ada klu tahu cri tempatnya..=)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...