Doa & Wirid Sepanjang Masa

Doa
"Rabbi habli min ladunka dzurriyatan thayyibatan innaka saamiud duaa"

Maksudnya: "Ya Tuhanku, kurniakan kepadaku dari sisi-Mu, zuriat yang baik (sempurna tidak cacat), sesungguhnya Engkau sentiasa mendengar permohonan hamba-Mu"

(Surah Ali' Imran 3: 38)


Wirid
" Ya Khaliku Ya Bariu' Ya Musawwir"
Maksudnya: "Wahai Yang Maha Menjadikan, Yang Maha Mencipta, Yang Maha Membentuk"


(Asmaul Husna)
Showing posts with label nikah dress. Show all posts
Showing posts with label nikah dress. Show all posts

Review: Nikah Outfit

i received a lots of email from readers yang bertanyakan mengenai baju nikah .
da alang-alang readers tanya soalan byk2 ni i buat review sikitlah.hihi.

ok, untuk persalinan nikah, i beli 2m chiffon beaded and 2m chiffon kosong with 4m satin lining.
Beli di JAKEL Shah Alam. Ingat Kain Ingat Jakel.harharhar.
boleh klik SINI utk mengetahui kisah pencarian awal kain nikah itu.


Design Nikah Outfit:

Baby blue, kurung modern with chiffon beaded, for skirt plain chiffon beralun2
haha.aku xreti nak describe mcm mn tang kain tu.


tudung pula, biasa2 jek xdan pun nak tempah
just beli jek tudung awning yang ada asalkan match dgn baju.
seingat i beli RM15 jek kot.haha.
bila tgk balik gmbr2 nikah baru perasan tudung ni kemek2.
menyesal pulak x gi tempah buat yang elok sikit.
senang cerita, x cantik lah tudung i!
nanges skrg pun tiada bergunanya.haha=p
aksesori tudung pinjam dgn bridal.
malas nak pk kot nak beli bagai.
just nak simple mimple jek utk nikah.

Veil pula, sewa dari blogger-Leeyana
OMG, thousand thanks to her!!
veil yg sgt sgt sgt cantik. simple but nice.
yg penting colour sgtlah match dgn baju.
suka sgt!!!=) 
ok, those yg bertanyakan mengenai tailor, kedainya kat Klang.
Tapi, jgn tanya i Klang tang mana pasal i sendiri xtau direction sbb kakak yg bawa masa tu.
I menonong jek ikut dia.hoho.
Alamak, tu je kot maklumat yg i boleh bg setakat ni.
ok, sekehlah sy sekarang.*_*
it was my bad sbb tak save number or keep any details tntg tailor tu.
yela..da hire tailor biasa-biasa jek so takdelah terpk nak keep utk u all punya ref kan.
ayoyoyo..
i da check planner book, tapi xde, receipt pun xde sbb pass kt kakak utk tolong amikkan.
Dah mintak tolong kakak dptkan info tntg tailor tu. But dont put any hopes on me yah!
But i swear, once i dpt phone num or address tailor, i will announce later!

jom layan dulu gambar-gambar dibwh

ok da cukup.
malas nak resize gmbr.
hoho

















Perihal Kain Nikah



Lama sgt tak blogging.rindunya!i masih mood bercuti.hihi.

Alhamdulillah, seminggu cuti 20-30% wedding preparation da dapat settlekan.

OMG!byk benda nak share.

Tapi, benda paling fresh dalam kepala skang ni perihal baju nikah.

Yeayy!!! da selamat meleburkan duit di JAKEL. T_T.

Ingat kain ingat JAKEL.Gitukah slogan nya? Haha.

Melangkah masuk JAKEL, mmg tak pandang kiri kanan, terus ke tingkat 3.

Chewah.Padahal takut tergoda dengan SA-SA kat bwh tu.Depa ni promote kain mcm minggu nak depan nak raya.Betullah.DEEPAVALI.hihi.


I mmg tak ada tema lagi utk nikah.

Cuma target dalam kepala nak colour yang soft-soft aja.

Ok.Mcm nak separuh juling tgk kain chiffon beaded tersusun banyak.

Pakej RM550, Pakej RM680, Pakej RM1000++ sume ni dorg offer 4m chiffon beaded, 4 meter lining satin & free 4.5 m satin utk lelaki.

Beza harganya cuma pada material chiffon beaded saja.

Satin utk lelaki?Owh no,sangat tak cantik.Honestly, pada mata I tak berkenan walaupun dibilang RM28/meter.Tak munasabah! So, i and sis decide tak perlu amik harga pakej pasal nak buat baju cuma perlu 2m suku chiffon beaded saja. Kain guna chiffon kosong. Lining satin baju dan kain 4 m.Asal chiffon beaded ni harganya RM150/m. Dapat kurang RM140/m. I cakap kat SA, I jumpa kain yang sama di Gulatis RM125/m. Semangat dia explain, chiffon beaded ni ada 3 jenis-polyester, jojet dan silk. Type yg I nak tu, silk. Dia bilang yang di Gulatis I jumpa tu maybe polyester. Mmg tak puas hati sgt, psl I belum hilang deria rasa tak dpt beza mana silk, jojet n polyester. Walhal kain tu sebijik gile mcm Gulatis, SILK ye!I suruh panggil bos tanya harga.Nasib dapat RM125/m wlupun I tau harganya maybe boleh jadi rendah lagi. Baru i tau, Gulatis pun ada beli kain dari Jakel tapi fabriknya of course limited in design, type and colour.Yang itu I admit.Sebab tu I pergi JAKEL.hahaha.tapi bab harga kt JAKEL mmg tak boleh blah. Mmg skill tawar menawar, perlu diasah sebelum ke JAKEL.hihi.


Untuk kaka, i request jenis kain satin yang tak terlalu kilat sangat. Syarat kaka yang mmg takmau kain kilat-kilat ni.Bos JAKEL offer kain Italian Valentino. Seriously, mmg cantik sangat kain tu. Jatuh cinta terus. Disebabkan bos da bg special price, mmg tawakal aje belikan kain tu utk kaka. Tak cukup dengan tu, samping sekali I rembat.haha. 3 jam dkt tingkat 3, nak mengamuk SA tu melayan i.haha. Da byr, terus turun tak pandang kiri kanan.

Perasaan lepas dapat kain nikah?Puas dan lega sangat!!!terus feeling2 nak nikah.haha.*gatal*. Pilihan colour utk kain nikah adalah biru turquoise yang lembut ke biru-biruan.haha.Imagine la sendiri. I pun tak tau nak describe lagu mana.hehe. Those yang masih mencari material utk kain nikah di MALAYSIA, JAKEL adalah pilihan yang tepat. Kena slogan dia, ingat kain ingat JAKEL.kan?kan?Kalau yang nak ke INDONESIA itu lain cerita. Tapi I think INDON byk kain lace yang mewah dan murah.Chiffon beaded?i don’t think so. Pilihan mmg sgt banyak di JAKEL.Walaupun a bit pricey, tapi I don’t mind. It’s ur nikah dress and forever yours. Baju nikah adalah sesuatu yang sentimental value utk i. Lain orang lain citarasanya. Just go for it asalkan puas hati.Maybe sekali seumur hidup jek I mampu beli kain yang beratusan begitu.Kenapa nak pk 2 -3 kali jika ada kemampuan utk itu?Untuk kaka pun, I belikan kain yang special sikit.Biarlah mahal, asal selesa dan cantik dipakai. Sedih bila kaka kata, dia tak pernah pakai baju kurung melayu in one suit.Even hari raya pun, dia cuma berkain pelekat, bersongkok kopiah dan berbaju melayu yang ntah berapa tahun lalu punya. Bukan tak mampu, tapi dia mmg begitu.T_T . Sempoi orangnya.

Alhamdulillah, diberi kelapangan rezeki dapat beli kain utk nikah.

Kain pun da selamat hantar pada tailor.Bukan Hatta Dolmat or Rizman Ruzaimi. Haha.

Dia cuma seorang amoi cina yang byk cakap.haha. InsyaALLAH, dia mampu utk realisasikan dress yg I suka sgt tuuuuuuu.aduhh!Rasa mcm tak percaya, bila dia bilang harga upah cuma RM180 saja.Reasonable sgt!Sebab rata-rata tailor yang I survey di PKNS, around RM200-RM350.

Rezeki lagi!Alhamdulillah.So first fitting, hujung bulan 12 nnti.=)

Tawakal..

Antara kain nikah yang menjadi pilihan hati. Tapi, i punya bukan ini.Lupa nak amik pic.
Da selamat hantar kat tailor baru teringat.hihi.

sambung nnti.
da!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...