Doa & Wirid Sepanjang Masa

Doa
"Rabbi habli min ladunka dzurriyatan thayyibatan innaka saamiud duaa"

Maksudnya: "Ya Tuhanku, kurniakan kepadaku dari sisi-Mu, zuriat yang baik (sempurna tidak cacat), sesungguhnya Engkau sentiasa mendengar permohonan hamba-Mu"

(Surah Ali' Imran 3: 38)


Wirid
" Ya Khaliku Ya Bariu' Ya Musawwir"
Maksudnya: "Wahai Yang Maha Menjadikan, Yang Maha Mencipta, Yang Maha Membentuk"


(Asmaul Husna)

Sky Terrace 428

Lepas dah habis pusing-pusing di Madame Tussauds, kami laju-laju naik escalator menuju Sky Terrace 428 yg terletak di roof top The Peak Tower. 428 tu means ketinggian dari aras laut dan  yang tertinggi di HK. SubhanALLAH!! tu je la kata2 yg boleh diungkapkan bila jejakkan kaki kat atas tu. Pemandangan yang sgt-sgt indah yg tak terucap dgn kata-kata gituuu..[over tak expression aku!haha].
Korang boleh lihat panorama 360 darjah seluruh Hong Kong yg sangat awesome sambil menikmati angin nyaman + sejuk. Nasib bawak laki boleh jugak aku buat peluk.hahaha. Masa kami sampai di atas tu, jam lebih kurang pukul 7pm, matahari dah nak tenggelam so, most of the people there tunggu smpi malam utk lihat panorama waktu malam yg semestinya lagi menarik!!
Kami pulak x ambil masa yg lama sgt kat sana sbb laki aku dah stress kan aku dgn time. Sbbnya dia sibuk nak kejar kedai makan di Wan Chan (again!) yg tutup pukul 9pm tu. Laki akukan ni bab-bab mkn mmg dia xlupa.;p

Pendakian escalator yang tidak sia-sia
Korang boleh kirim postcard dari sini. Just choose tarikh-tarikh istimewa bila korang nak postcard tu di pos!
i LOVE u to the max!!

Hong Kong i loveeeeeee!!

Glowing beno e muka aku time ni..kikiki.

Antara rumah-rumah mewah yg termahal di HK! Per square feet cecah ribu riban okk

Haa ni Sky100 yg aku penyek kan tu..tinggi kan??

Kat atas ni korang boleh juga baca sejarah. Aku x minattt sejarah ampunnn la aku nk baca.heh

I love this pictureeeeeeeeee!!yeeeeeaaa!
Agak2 kalau korang rabun ayam, teropong je la. HKD2 only. Kalau ada Octopus card, tap je!
Pewitttt..kejadah ape aku pki spec ptg2 cenggini.
Kat bawah tu ada shopping mall The Galleria. Aku x sempat nk terjah masuk
Korang boleh tinggalkan notes dkt The Peak love tu..just write anything you want and stick there! 
Kami x stay smpi malam pun dan lepas dah puas bergambar sakan (tak puas sebenarnya!!haha) kami pun amik taxi dkt The Galleria utk terus ke Islamic Centre Canteen di Wan Chan. Restaurant ni salah satu restoran halal yg terkenal dan murah di Hong Kong. Masa kami turun dari The Peak lebih kurang pukul 7.45pm and taxi tu bawak kitaorg laju gila..haha.dah la turun bukit ala2 mcm bukit balik pulau tu..takut gila aku kot terbabas jatuh atas bumbung bangunan, berderai oiiii..tapi Alhamdulillah sampai jugak kitaorg di tempat yg dituju walaupun driver taxi tu mcm blur2 tak tau jln agaknya. Nasib laki aku bawak map and full address..good2. Dari The Galleria ke Islamic Centre Canteen ni tambang taxi HKD150 jeee..=)

Next post, kita cerita pasal makan pulak eh?

Total Damage:
HKD150 (Taxi Fare)

2 comments:

EFFAFARHANA said...

hehe xsabar nak tunggu story sal makanan plak sebab fa food lover ^_^

Inimeeya said...

effa farhana: ok, cekidauttt next post story bab mkn plak..hehe

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...