Doa & Wirid Sepanjang Masa

Doa
"Rabbi habli min ladunka dzurriyatan thayyibatan innaka saamiud duaa"

Maksudnya: "Ya Tuhanku, kurniakan kepadaku dari sisi-Mu, zuriat yang baik (sempurna tidak cacat), sesungguhnya Engkau sentiasa mendengar permohonan hamba-Mu"

(Surah Ali' Imran 3: 38)


Wirid
" Ya Khaliku Ya Bariu' Ya Musawwir"
Maksudnya: "Wahai Yang Maha Menjadikan, Yang Maha Mencipta, Yang Maha Membentuk"


(Asmaul Husna)

I'm Back After A While!!


Cakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk!! Hehehehehe.. :D (big smile).
Malu sebenarnya nak klik "Create New Post"  maklumlah dah berhabuk seinci blog ku ini ditinggalkan.
Rumah kalau kena tinggal 3 hari pun dah berpuaka. Same goes la kot dgn blog ini. haha. Baik korg baca apa2 yang patut sebelum khatam entry ku kali ni.hehe.

Yang peliknya kan, walaupun telah lama ditinggalkan, nuffnang ku tetap mencanak naik.
Ecehhhhh perkataan "mencanak" tu dah cukup membuktikan sesuatu.haha.
Korang bersefahaman tak dgn aku? heeeeeeee..
Terima kasih la yer kepada yg sudi menjengah masuk blog ni walaupun korg accidentally je enter kan?;p
It's okay. I know some of the post from this blog is very useful sbb tu aku keep.
Walaupun aku ada perasaan mcm nak delete je lagi-lagi bila baca balik post-post yg agak gedik, show off (maybe!) dan sewaktu dengannya..haha. Kadang-kadang rasa mcm tak percaya aku kah yang menulis semua tu? Macam erkkkkkkkkkkkkkk!! hahahaha. Opps maybe aku dah matang sikit sekarang ni kot. Faktor usia (maybe!). 

Bila tgk statik nuffnang aku tu, ramai yang masuk blog ni pasal nak tau prosedur perkahwinan which is very relevant utk bride to be. Boleh klik this entry. Kalau tgk balik entry tu, it's almost 2 years back. So, some of the procedures might be changed or maybe not. I don't know. Or in another word, i already forgot!!!haha.
Aku nasihatkan korang semua telefon terus ke pejabat agama yer dah jgn la tanya2 aku lagi..
Mmg aku xdpt bantu dah.;P

Another keywords yang popular adalah "Nak cari resepi biskut Malatops yang sedap".
Terguling-guling aku gelak. Punya panjang keyword korang yer.
Sadly to inform you all until now pun ahkak sendiri xjumpa-jumpa resepinya dik.haha.
So, aku tolong jual jelah dulu. This cookies originally from Johor. Aku pernah rasa biskut ala-ala Malatops baru-baru ni tu pun kawan aku yang bagi rasa. Taste? not bad but aku still rasa ada kekurangannya kalau nak dibandingkan dgn yg ori. Terima kasih lagi sekali yer kepada yg order tu jgn lupa next year order lagi.hehe. Yang tak dpt order psl order dah close last time dinasihatkan utk place order awal-awal lagi yer kalau boleh masuk je bulan Rejab Syaaban dah boleh contact aku. haha. Over tak? Or else korang telan air liur jelahhh..hehe. Biasanya aku close order 1 Ramadhan sebab setiap kali awal bulan Ramadhan mmg kami laki bini akan balik johor utk buka puasa di kg. Check it out this post.

What else to story?
Oh, i'm just back from Hong Kong!!
Ok, i will blogging about this soon.
Soon yang ntah bila jgn tanya aku dah..tunggu jelah yer kalau ada post tu nanti, cepat2 klik.haha.=p

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...