Doa & Wirid Sepanjang Masa

Doa
"Rabbi habli min ladunka dzurriyatan thayyibatan innaka saamiud duaa"

Maksudnya: "Ya Tuhanku, kurniakan kepadaku dari sisi-Mu, zuriat yang baik (sempurna tidak cacat), sesungguhnya Engkau sentiasa mendengar permohonan hamba-Mu"

(Surah Ali' Imran 3: 38)


Wirid
" Ya Khaliku Ya Bariu' Ya Musawwir"
Maksudnya: "Wahai Yang Maha Menjadikan, Yang Maha Mencipta, Yang Maha Membentuk"


(Asmaul Husna)

Sijil Nikah Negeri Johor


ptg tadi, sbb da boring sgt kt rumah i keluar jln2.
jln2 bertujuan yer, sbb nak pi amik sijil nikah kt pejabat agama batu pahat.
ha, jgn lupa bawa sijil nikah sementara, kalau xbawak yg itu mereka xlyn.hehe.
 kejap jek prosesnya, bawa g kaunter sijil sementara, then nnti diorg cari berdasarkan no siri.
sign kt log book then boleh balik!
xde kena byr apa2 pun.hihi.

so, cenggini lah rupanya sijil nikah negeri johor.
ingatkan sijil sekeping mcm sijil penghargaan sekolah ke, sijil dekan ke..hihi.
rupa-rupanya 4 page wooo sijil nikah i.haha.kertas pun nipis mcm kertas A4 tesis tu.
agak korok jugaklah.hehe.
dah la byk typing error.boleh  da nak keluar parking baru terperasan.
xkuasa den nak naik balik pejabat agama tu.haha.
one of the mistake, adalah harga mas kahwin!boleh kurang satu lagi 0 kat belakang tu.
takpe kot ek?ada bawa kesan buruk pada masa hadapan x?hihi.

 Page 1

 Page 2, 3

page 4, adalah lafaz taklik pengantin lelaki.

one more confusing, kepada ada 2 keping ek ?satu biru satu pink?
haha.
biru sinonim utk lelaki, pink sinonim utk perempuan.
sesuai la tuuuu..haha.
agaknya mmg depa saja bg dua keping kot biar senang suami isteri simpan satu keping.



 lepas tu, i dpt satu lg borang permohonan kad pintar.
ingtkan wajib kena buat, rupanya x pun, sukahati kalau nak buat boleh, xbuat pun xpe.
 kad pintar tu RM50 tapi xpasti utk satu atau dua keping.
haha.
 terus i kata, "mahalnya! xyah buatlah".
senyum jek kakak kaunter tu.
ngehngeh.


antara dokumen yang diperlukan utk buat kad nikah pintar;


maybe lain kali lah baru buat.
so, sementara ni kita main lipat-lipat jek copy sijil nikah ni selit dlm purse.
hehe.

11 comments:

anaztasias nora aira said...

o0o0o baru tahu. kalau pahang punya tak tahu la macam mana nanti hehe :)

Meey@ said...

nora: haha.i pun baru tauuu mcm gini rupa johor punye sijil nikah.hehe. pahang punya up to date sikit kot.hihi.

e k i n ♥ y u s r i said...

sy akan laluinya nnti....
terima kasih sharing....
huhuhuhuhuu.....

sijil nikah pon jawi jugak ke....

Mama Afiqah said...

banyak lai nyer konyer sijil nikah...trg punya dia kaci 2 kertas keras cam sijil tuy...n kitorg mmg dpt kad mcm mykad tuy satu sorg...yg pntg free...heheheh

Anah said...

bnyak muka suratnya,pastu comel plak tu ada warna pink ng biru..cam kad check up baby, baby boy dpat biru bby girl dpt pink..
kad tu buat la, senang nk g mana2 xyah mengusungg sijil tu..

Meey@ said...

e k i n ♥ y u s r i:
hehe.about 4 months after kawen baru sempat pi amik.hehe.sijil nikah johor so, JAJ not JAWI.haha.

Mama Afiqah:
tahu xpe kema.aku pun geleng2 kepala jek tgk sijil nikah aku ni.apesal berhelai2..haha.dahlah nak buat kad pintar pun kena byr..dasar nak buat duit jekla depa ni..ngehngeh.

anah: haha.negeri lain ada x mcm aku?satu biru satu pink gitu..lawak plak aku tgk.
nnti lah berduit sikit baru buat..hehe..=p

^^mrs.deana^^ said...

dear,las year sy g mse tye kad pntar 2 xleh wat lg coz kna hold dlu,xtaw npe..isshh mhalnye?klu kt slgor,x silap rm30 satu.gedabakkn bsr sjil nikah ni?prcya x sy x potostet lgpn sjil ni,g mn2 kdg2 rilek je x bwk..huhuhu

aidatul hidayu said...

kad kahwin 2 harga rm50 un tuk 2 kad, suami dan isteri.....

Shafik Fauzan said...

Bro nk tye ni lafaz taklik johor ada versi jawi je ke

Shafik Fauzan said...

Bro lafaz taklik negeri johor dlm versi jawi je ke

Shafik Fauzan said...

Bro nk tye ni lafaz taklik johor ada versi jawi je ke

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...